Prawdziwe oblicze pracy zdalnej – to warto wiedzieć

Dla osób, które na co dzień pracują zdalnie, mocno krzywdzące może być postrzeganie prac zdalnych jak zwykłych posiedzeń przy komputerze z gorącą kawką i pobieranie pieniędzy za totalne nic nierobienie.
A mimo iż coraz więcej branż przerzuca się na całkowicie lub częściowo zdalną działalność, podobne skojarzenia wciąż nie są rzadkością. Praca zdalna nieraz zdaje się być zatem spełnieniem marzeń tych, którzy muszą jednak z czegoś żyć, a nie chcą przesadnie się przepracowywać i nie chcą nawet opuszczać swojego domostwa po to, by dostać się do biura. Jeżeli jednak tak ją postrzegasz, musisz wiedzieć, że najprawdopodobniej poważnie się rozczarujesz, gdy tylko uda ci się podjąć jakiejś pracy online i zobaczysz sam, z czym się ona wiąże w praktyce.
Jakie jest prawdziwe oblicze pracy z domu?
A na pewno nie jest ona błogim surfowaniem po sieci. Nie polega na czatowaniu ze znajomymi, przeglądaniu bzdurnych stronek internetowych, czytaniu plotek o gwiazdach na dziwnych portalach i ciągłym donoszeniu sobie słodkich czy słonych przekąsek. Nie jest też tak, że pracę zdalną odbębnia się w dwie czy trzy godzinki, mając potem cały dzień dla siebie i mogąc przeznaczać go na same przyjemne rozrywki i spotkania towarzyskie.
Praca zdalna jest taką samą pracą jak każda praca stacjonarna. Różni się jedynie tym, że wykonuje się ją przez Internet, czyli zdalnie, za pośrednictwem odpowiednich portali lub przy pomocy zwykłej skrzynki mailowej i telefonu. Z całą pewnością nie polega ona na bezmyślnym klikaniu w klawiaturę, spaniu do dziesiątej rano i przeplataniu obowiązków ze sprzątaniem czy gotowaniem. Do prawdziwej pracy zdalnej należy podejść tak samo jak do każdej pracy stacjonarnej.
Praca zdalna na przykładzie wirtualnej asystentki
Najłatwiej jednak zobrazować sobie charakterystykę pracy zdalnej na jakimś konkretnym przykładzie, jakim może być dla ciebie chociażby prywatny nauczyciel online lub wirtualna asystentka.
Wirtualne asystentki pomagają bowiem na przeróżnych płaszczyznach związanych z prowadzeniem firmy, takich jak księgowość, administracja, marketing i korespondencja. Są rozliczane za realizację konkretnych zadań. Jeżeli więc ich nie wypełnią, bo będą buszować swawolnie po sieci, to albo nie otrzymają wynagrodzenia, albo utracą klienta.